Berlebihan Arm Pit Berpeluh - 6 Perkara yang boleh Dilakukan Apabila Anda Adakah Ia

Berlebihan Arm Pit Berpeluh - 6 Perkara yang boleh Dilakukan Apabila Anda Adakah Ia

Berpeluh ketiak berlebihan adalah satu keadaan yang sangat memalukan perubatan untuk mempunyai, terutamanya jika anda kerap berurusan dengan ramai orang dalam kerja anda. Bukan sahaja yang anda terpaksa berurusan dengan mereka dengan muka yang menitis, tetapi lebih memalukan, berurusan dengan mereka dengan baju basah dengan peluh menitis ke bawah sehingga ke ketiak anda. Selain itu, ada kemungkinan bahawa ketiak anda mungkin mengeluarkan bau busuk yang boleh menjadi sumber yang amat besar malu untuk anda. Berikut adalah beberapa cara yang dikenali berkesan untuk menguruskan peluh berlebihan pada ketiak.

Pertama, sebelum anda boleh menggunakan mana-mana kaedah yang ada rawatan untuk menyembuhkan peluh berlebihan di ketiak, ia akan menjadi logik untuk pertama mengkaji keadaan anda dan menganalisis yang mungkin mungkin boleh menyebabkan keadaan anda axillary hiperhidrosis, atau yang lebih dikenali sebagai peluh berlebihan di ketiak. Dengan cara itu, anda akan dapat mengenal pasti yang akan menjadi kaedah yang paling sesuai rawatan untuk anda. Jika anda tidak dapat mengenal pasti punca sebenar hiperhidrosis anda, membuat ia satu titik untuk dapatkan bantuan perubatan dengan nasihat doktor.

Mula dengan kaedah semula jadi untuk merawat peluh ketiak berlebihan. Ini boleh bermakna menggunakan antiperspirants atau gred perubatan roll-on yang ditetapkan oleh doktor anda. Dengan cara itu, anda akan dapat untuk merawat peluh berlebihan pada masa yang sama, menghalang ketiakmu daripada menghasilkan dan mengeluarkan bau yang dikenali sebagai bau badan.

Oleh kerana terlalu banyak berpeluh ketiak itu dikesan telah disebabkan oleh hiperaktif kelenjar peluh kerana menekankan faktor dan tahap kebimbangan dalam kehidupan peribadi anda, ia akan menjadi yang paling sesuai untuk mencuba menghapuskan tekanan itu dalam hidup anda dan hidup bahagia dan aman.

Apa yang lebih, kerana peluh berlebihan di ketiak itu juga terbukti disebabkan oleh memakai pakaian yang terlalu panas atau tebal, atau mungkin, terlalu banyak lapisan pakaian apabila tidak perlu, sebenarnya boleh mencetuskan hiperhidrosis seperti pada ketiak. Dalam kes itu, anda boleh mengambil jalan keluar dengan menggunakan gred perubatan roll-on ditetapkan oleh doktor anda dan boleh didapati dalam kedai-kedai ubat tempatan anda; atau antiperspirant yang boleh membantu menghapuskan kelembapan serta mengelakkan badan anda daripada mengeluarkan beberapa bau badan.

Walaupun dalam beberapa kes, selepas orang yang terjejas telah habis semua kemungkinan menggunakan ubat semula jadi untuk mengubati berpeluh ketiak berlebihan, terdapat juga pilihan lain yang boleh dipertimbangkan.

Satu lagi kaedah rawatan yang anda boleh memilih untuk kita proses suntikan Botox. Ia sebenarnya dianggap sebagai satu lagi rawatan yang berkesan dalam menyingkirkan peluh berlebihan di ketiak, dengan keputusan yang dicapai dalam masa dua hari menunggu. Terdapat botulinum disuntik ke ketiakmu untuk menghentikan penunaian acetycholine yang merupakan bahan kimia yang dikenali untuk merangsang kelenjar peluh untuk menghasilkan peluh lebih daripada apa yang tubuh sebenarnya memerlukan. Tetapi di satu sudut, melalui suntikan Botox mungkin tidak begitu praktikal untuk mereka yang tidak mempunyai bajet yang cukup untuk itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar