Minyak Aromatherapy - Kemenyan Minyak Essential

Minyak Aromatherapy - Kemenyan Minyak Essential

Kemenyan berasal daripada sap pokok Boswellia sacra keluarga Burseraceae itu. The Boswellia adalah kecil untuk pokok bersaiz sederhana mencapai ketinggian sekitar 7 hingga 8 meter.

Kemenyan adalah minyak yang sangat popular digunakan oleh Aromatherapists di seluruh dunia.

Ini berharga minyak seawal Mesir Purba. Orang-orang Mesir yang diperolehi minyak Kemenyan mereka dari orang-orang Phoenicia perbelanjaan yang besar kerana nilai yang sangat dihormati itu.

Cerita ini telah diberitahu bahawa ini adalah wangian kegemaran Mesir Ratu Hatshepsut Dinasti ke-18 yang mempunyai tulisan yg sukar dibaca atas kubur beliau memberi merujuk kepada Kemenyan.

Proses pengekstrakan

Kemenyan Minyak adalah wap suling dari getah pokok Boswellia sacra. Sap kering, sering dirujuk sebagai "Crystal Air mata" atau "Mutiara Cecair". Pengekstrakan CO2 juga digunakan. Pengekstrakan CO2 menghasilkan hasil yang lebih tinggi tetapi terlawan oleh harga yang lebih tinggi.

Menggunakan sebagai minyak pati

Kemenyan minyak pati mempunyai banyak kegunaan. Seperti biasa mendapatkan nasihat daripada pengamal berkelayakan tempatan sebelum menggunakan dalam apa-apa permohonan dalaman.

Kemenyan Minyak pati adalah menenangkan dan menenangkan dan digunakan sebagai relaxant a. Ia telah lama digunakan untuk meringankan gejala yang berkaitan dengan kebimbangan.
Penjagaan kulit dan penyelenggaraan - Terdapat banyak manfaat minyak Kemenyan pada kulit. Ia diiktiraf sebagai penyuburan kulit penuaan. Ia sangat sesuai sebagai tonik kulit secara keseluruhan dan boleh membantu penyembuhan luka, luka dan kudis.
Saluran pernafasan - Kemenyan Minyak boleh membantu dalam membersihkan paru-paru dan boleh membantu dengan sesak nafas, asma, bronkitis, laryngitis, batuk dan selesema dan selesema.
Saluran kencing - Terdapat beberapa bukti menunjukkan Kemenyan mungkin mempunyai penyembuhan positif dan langkah-langkah pencegahan untuk saluran kencing.
Kemenyan juga digunakan untuk membantu dalam masalah yang berkaitan dengan penyakit sendi dan artritis.
Ringkasnya, Kemenyan telah digunakan selama berabad-abad dan telah lama dianggap sebagai Minyak Essential Kuasa. Semoga artikel ini ringkas dan pengenalan membuka kuasa Kemenyan minyak pati.

Langkah berjaga-jaga

Minyak pati mempunyai banyak manfaat dan boleh membantu dalam pencegahan atau penyembuhan banyak aduan. Setiap individu adalah berbeza. Sesetengah minyak pati boleh menjadi toksik. Sesetengah minyak tidak harus dimakan sementara yang lain memerlukan pendedahan yang terhad kepada matahari kerana phototoxicity. Baca label dan meminta pembekal anda jika anda ragu-ragu penggunaan yang paling selamat bagi mana-mana minyak tertentu. Bukan hanya satu dalam artikel ini.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar