Penyembuhan Untuk Berpeluh - Tahu Remedy Terbaik Untuk Berpeluh berlebihan

Penyembuhan Untuk Berpeluh - Tahu Remedy Terbaik Untuk Berpeluh berlebihan

Jika anda cuba untuk mencari penawar untuk berpeluh untuk akhirnya menamatkan dilema anda, maka anda pasti akan mahu tahu pertama punca-punca keadaan anda. Doktor mengatakan bahawa hiperhidrosis, yang merupakan refleks sukarela kelenjar peluh menyebabkan pelepasan sengit peluh walaupun tanpa badan yang memerlukan ia, boleh disebabkan oleh banyak faktor yang pada dasarnya berkaitan dengan keadaan psikologi dan fisiologi seseorang. Terdapat belum ada kesimpulan ditubuhkan tentang sebab fenomena ini, tetapi faktor yang terdekat mungkin memberi kesan peluh berlebihan adalah aktiviti mental yang meningkat dan rangsangan deria yang sesuai dengan emosi yang kuat. Ketakutan adalah salah satu penyumbang terbesar kepada kes-kes berpeluh sedalam-dalamnya, yang membawa kepada interaksi sosial yang tidak menyenangkan. Apabila anda mendapati diri anda mengalami hiperhidrosis, fakta-fakta ini boleh membantu anda berurusan dengan ia dan mungkin membantu anda mencari penawar yang akan kebanyakannya memberi manfaat kepada anda:

• Jika boleh, anda boleh cuba menggunakan astringents atau penyelesaian topikal yang boleh digunakan pada kulit anda untuk mengelakkan berpeluh. Ini digubal ubat-ubatan yang memberi kesan kepada kelenjar peluh anda dalam apa-apa cara yang mereka tidak menjadi "hiperaktif" menyebabkan anda berpeluh lebih sedalam-dalamnya.

• Seperti yang kita tahu, berpeluh boleh menyebabkan bau yang tidak menyenangkan terutama apabila ia berlaku di tangan di bawah, dan menjadi sangat memalukan bagi semua orang yang mengalami keadaan ini. Di dalam negara antiperspirants boleh didapati secara langsung boleh membantu anda untuk mencegah berpeluh di rantau itu badan anda, menjaganya agar tetap kering dan bau rokok.

• Walau bagaimanapun, dalam kes tangan, muka, dan groins, penawar untuk berpeluh adalah agak berbeza. Kaedah yang melibatkan aruhan arus elektrik kepada badan dan proses pembedahan yang mensasarkan saraf bersimpati dikenali penawar untuk ini jenis peluh berlebihan. Tetapi, sebelum masuk ke mana-mana, anda mungkin mahu mendapatkan bantuan doktor anda terlebih dahulu untuk memastikan keselamatan anda.

• Secara amnya, suhu badan teras dikawal semasa weathers panas oleh proses berpeluh. Diet anda boleh menjadi faktor besar dalam aspek ini, kerana ia memberi kesan haba yang dihasilkan oleh sistem anda. Apabila anda makan, tenaga daripada makanan akan ditukar kepada haba, dan meningkatkan suhu keseluruhan badan. Secara alternatif, makanan tertentu seperti orang-orang yang pedas membuat suhu dalaman anda terus meningkat, membuat kelenjar peluh anda aktif sebagai tindak balas kepada peningkatan secara tiba-tiba suhu. Apabila ini berlaku, berpeluh berfungsi sebagai proses penyejukan untuk menjaga tubuh anda dalam keadaan semula jadi.

• Sebagai peraturan umum, orang yang ingin mencari penawar yang sempurna untuk berpeluh memerlukan bantuan profesional untuk mengenal pasti kedua-dua punca dan penawar untuk keadaan mereka. Sejak hiperhidrosis bukanlah sesuatu yang baru dalam dunia perubatan, doktor sudah mahir dalam berurusan dengan jenis ini gangguan perubatan. Self-ubat tidak akan menjadi sangat baik untuk pesakit kerana mungkin ada kesan-kesan yang boleh datang bersama-sama dengannya, dan kesan kaedah itu mungkin menjadi relatif kepada setiap pesakit, oleh itu ubat untuk satu mungkin tidak berkesan kepada yang lain.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar