Gen anda Adakah Tidak Menyalahkan - Malah Jika Mereka Jangan Fit

Gen anda Adakah Tidak Menyalahkan - Malah Jika Mereka Jangan Fit

Ramai di antara kita mempunyai masalah kesihatan keluarga yang membimbangkan. Kita cenderung untuk menyalahkan pengaturcaraan genetik kita untuk berat badan, tahap kolesterol, kemurungan dan banyak masalah kesihatan lain. Tidak banyak syarat-syarat yang keras berwayar ke dalam gen kita. Dalam kebanyakan kes, gen kita telah mendapat rap buruk. Ramai orang tidak sedar bahawa jika anda mempunyai kecenderungan genetik untuk sesuatu yang boleh mengubah cara gen anda dinyatakan. Anda boleh menghidupkan atau mematikan ungkapan mereka melalui pilihan yang anda buat. Saya harap anda akan belajar di sini bahawa anda mempunyai lebih kawalan dan tanggungjawab untuk jalan anda untuk membawa kepada kesihatan. Bagi majoriti besar pilihan anda, anda boleh merangka kursus untuk kesihatan.

Berikut adalah beberapa senario yang boleh membantu anda untuk melihat bagaimana gaya hidup memainkan peranan yang besar dalam kesihatan kita.

1. pepatah "gen lemak"

Berikut adalah dialog dalaman bagi orang-orang yang menyalahkan gen lemak: "Diet dan senaman tidak bekerja untuk saya kerana semua wanita dalam keluarga saya mempunyai berat badan berlebihan Kami mempunyai gen lemak.." Orang yang percaya ini membuat banyak alasan mengapa mereka hanya menyerah pada diet. Ia tidak berdiet adalah kunci untuk mengurangkan berat badan, tetapi pilihan jangka panjang yang sihat.

Berikut adalah cara yang lebih baik untuk menilai "gen lemak". Pola keluarga tertentu yang makan, senaman dan gaya hidup yang dipelajari. Sebagai contoh, anda membesar makan makanan yang salah atau tidak melibatkan diri dalam senaman banyak. Pilihan-pilihan ini sepanjang hayat menghalang metabolisme dalam tahun kemudian dan membawa kepada rintangan insulin. (Rintangan insulin adalah suatu keadaan yang menghalang penggunaan yang betul insulin. Badan itu cenderung untuk memegang sel-sel lemak dan menggunakan makanan untuk menyimpan lebih banyak lemak kerana ia tidak mendapat isyarat yang tepat tentang gula darah kita. Dari masa ke masa, makan dengan cara yang menghasilkan rintangan insulin Aksi metabolisme kita dan menyebabkan pelbagai masalah lain seperti penyakit jantung, kencing manis, obesiti dan kanser.)

Dari perspektif yang berbeza, sering orang berat belajar untuk menerima kelebihan berat badan sebagai norma kerana mereka telah datang untuk memperkenalkan diri mereka dan keluarga sebagai "satu montel". Anda mungkin perlu mengubah Syarikat otak anda untuk mendapatkan semula badan yang lebih ramping.

Apa yang boleh anda lakukan untuk diri sendiri?

* Jangan memukul diri lebih berat badan anda. Sayang pada diri sendiri dan memberikan mesej yang positif diri sendiri. Mendapatkan sokongan daripada rakan-rakan berguna yang mempunyai kepentingan terbaik anda di hati. Abaikan mereka yang rakan-rakan dan ahli keluarga yang menawarkan makanan ringan menarik apabila mereka sedar anda cuba untuk meningkatkan kesihatan anda.
* Makan makanan yang glycemic yang rendah dan lebih rendah dalam lemak. Untuk maklumat lanjut mengenai indeks glisemik, rujuk buku saya dipanggil "Anda Dadah Panduan percuma untuk Berat Badan Sihat"
* Mendapatkan bantuan daripada pengamal kesihatan alternatif anda atau pakar pemakanan jika anda tidak pasti mengapa anda tidak mencapai matlamat anda. Terdapat pelbagai cara untuk menetapkan semula metabolisme anda, ia adalah hanya satu perkara yang menilai sama ada anda tahan insulin, makan atas sebab-sebab emosi atau mempunyai isu hormon atau penghadaman asas.

2. "Kolesterol tinggi berjalan dalam keluarga"

Terdapat sejenis kolesterol yang tinggi iaitu kekeluargaan, bagaimanapun tahap kolesterol kebanyakan orang mempunyai apa-apa kaitan dengan ibu bapa mereka. Ia adalah bagaimana kita makan dan hidup yang meningkatkan tahap kolesterol kami. Nasihat ini tidak menggantikan bantuan daripada pengamal anda sendiri atau doktor perubatan. Semak dengan doktor anda sebelum mengambil apa-apa remedi yang berikut, terutamanya jika anda berada di ubat-ubatan lain atau mempunyai keadaan yang mendasari.

Dengan itu dalam fikiran, di sini adalah apa yang anda boleh lakukan untuk meningkatkan kolesterol anda.

* Makan diet harian yang kaya dengan buah-buahan dan sayur-sayuran; makan ikan, segenggam kacang, kekacang, minyak zaitun dan bijirin penuh. Elakkan makanan goreng, daging merah, roti putih, beras putih dan gula. Menggunakan alkohol berhati-hati.
* Vitamin C telah dikaji oleh Linus Pauling. Beliau mendapati bahawa mengambil jumlah yang lebih tinggi vitamin C membawa kepada pengurangan penyakit jantung dan kolesterol. Saya cadangkan 500 hingga 1000mgs setiap hari. Makan makanan seperti buah-buahan dan sayur-sayuran yang kaya dengan vitamin C membantu.
* Tri-Chol adalah makanan tambahan dari Antibiotik Penyelidikan yang berfungsi dengan baik untuk menurunkan paras kolesterol tidak baik dari masa ke masa. Ia mengandungi bahan-bahan utama beberapa seperti niasin, kromium, guggul, fo-ti oren dan pahit, sebagai contoh. Ia boleh didapati di klinik.
* Minyak ikan adalah makanan tambahan yang sangat baik untuk sesiapa sahaja untuk mengambil. Ia bertindak untuk meningkatkan kesihatan kardiovaskular, melegakan sakit artritis dan adalah makanan otak yang baik. Ambil 1000 SKM minyak ikan setiap hari. Kapsul minyak ikan seharusnya mengandungi 300 hingga 400 SKM EPA setiap kapsul.
* Senaman setiap hari untuk mengurangkan tekanan dan meningkatkan kesihatan kardiovaskular.

3. "Cancer berjalan dalam keluarga"

Kanser tidak berjalan di dalam keluarga, tetapi orang boleh melakukan sesuatu untuk membantu mencegah kejadian penyakit ini. Pencegahan adalah lebih mudah daripada mengubati. Khususnya, diet serat vegetarian dan tinggi adalah berguna dalam mencegah beberapa jenis kanser, seperti kanser payudara, prostat dan kolon. Jika anda mempunyai hypothyroid, anda mungkin lebih mudah terdedah kepada kanser payudara. Mendapatkan bantuan daripada pengamal alternatif untuk menyokong fungsi tiroid anda. Ramai wanita diberikan ubat dan menganggap bahawa apa-apa lagi yang boleh dilakukan. Sesetengah orang sebenarnya boleh mengembalikan hipotiroidisme mereka melalui diet dan makanan tambahan. Saya melakukan ini untuk diri saya 14 tahun yang lalu dan telah tidak diperlukan ubat sama sekali.

Sesetengah makanan tambahan yang toted untuk pencegahan kanser, terutama payudara, kolon dan prostat adalah:

* Ground flaxseed mengandungi lignan yang membantu untuk mengikat hormon negatif dan membantu untuk menyapu toksin dari saluran usus.
* Ekstrak Brokoli dalam bentuk I3C atau DIM, telah didapati membantu mencegah kanser payudara dan kanser prostat. Sebatian dijumpai di dalam sayur-sayuran cruciferous seperti brokoli, kubis brussel atau pucuk, I3C, membantu untuk memetabolismekan estrogen berbahaya dan sebatian hormon.
* Vitamin D 1000 IU atau lebih diambil setiap hari telah dijumpai untuk mengelakkan payudara, prostat dan kanser usus, osteoporosis dan multiple sclerosis.
* Kalsium dan Magnesium dalam tahap yang lebih tinggi telah dikaitkan dengan insiden yang kurang kanser kolon.
* Probiotik (acidophilus dan bifidus) adalah flora baik yang mendiami saluran usus. Sebatian-sebatian ini membantu kita untuk mencerna nutrien, menggantikan bakteria tidak baik dan meningkatkan sistem imun kita. 60 hingga 80% daripada sistem kekebalan tubuh kita terdapat dalam saluran usus dan dipanggil GALT, usus berkaitan tisu limfa. Menyimpan bersenandung saluran GI kami meningkatkan sistem imun kita.
* Minyak ikan adalah makanan tambahan yang meningkatkan imuniti, mengurangkan keradangan dan dipercayai mengurangkan kejadian kanser.

Jika anda mempunyai kecenderungan kepada kanser, mempunyai penilaian yang dilakukan oleh pengamal kesihatan alternatif anda / Doktor Homeopati dan tidak menangguhkan fizikal tahunan anda.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar